söndag 11 november 2007

Säg det i toner.

När jag hittar en låt jag tycker om, som ger mig den där känslan i maggropen vid första lyssningen, så lyssnar jag sönder den väldigt snabbt. Efter den här veckan är dessa låtar lite extra trasiga:

Moneybrother - Guess Who's Gonna Get Some Tonight
Ett perfekt exempel på en sådan där låt där jag faller för en melodislinga, texten kommer i andra hand. I det här fallet är det melodin vid "Ooh how I long for the night" som får mitt lilla popparhjärta att slå lite hårdare.

The Killers - Read My Mind
Jag har någon slags hatkärlek till The Killers. Tycker inte om dem, ändå kan jag inte låta bli att gilla vissa låtar, som denna. Till skillnad från Moneybrother-låten så är det en textrad som får mig på fall den här gången. En enda liten textrad. I don't shine if you don't shine. Så enkelt, men ändå så sant.

Men veckans låt är ändå..
Billie The Vision and the Dancers feat. Annika Norlin - Overdosing With You
Kärlek vid första lyssningen. En låt där både texten och musiken får min ohämmade kärlek.
Lars och darling Annika sjunger om överdrivet tv-tittande och känslan av att livet via TV:n är bättre än det verkliga. Och detta över en försiktigt plockande gitarr. Det blir inte bättre än så.

I've been trying to kill the pain by watching make-believe people's fake disasters.
And think if I'd been Elaine this misery'd been followed by studio laughter.
I've been looking so hard for someone who could love me like Will loves Grace,
but they say “It's not like on your flat screen TV”.
It's gotta be like on my flat screen TV.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oh I've seen you around, I can tell that you are just like me. You'd rather watch re-runs than deal with the bad spin-off called life.

Anonym sa...

Ih. Min blogg ligger som länk på din blogg ju! :D Tackar tackar, vad glad jag blir.