fredag 29 oktober 2010

"Tänk på döden"

När vår lägenhet med sina 20 kvadratmeter blir alltför klaustrofobisk brukar jag ta mig en liten promenad runt kvarteret. Precis bakom vårt hus ligger en kyrkogård. Stora lönnträd, slitna grusgångar, gamla gravstenar och x antal vilda kaniner samsas om platsen. Över en av ingångarna sitter en skylt med texten "Tänk på döden". Vackert. Nu, med höstens alla färger som får träden att stå i brand och alla dessa galna löv som virvlar runt benen, är det en ren njutning att bara gå runt där och insupa stämningen.

Häromdagen när jag gick där hade jag med mig min mp3-spelare. De här två låtarna utgjorde ett perfekt soundtrack:



Moto Boy med låten "Early grave" och Annikas fina "När du dör" . (Som tyvärr inte finns på tuben ännu, men dock på Spotify här.)

Vackert så det förslår.

Inga kommentarer: