onsdag 15 augusti 2007

Tidsfördriv.

FÖR 10 ÅR SEN,
1. Var jag en blyg liten skit.
2. Skulle jag börja fyran.
3. Hade jag ganska så jättelångt hår. (Tänk ner till rumpan-långt.)

FÖR 5 ÅR SEN,
1. Var jag en blyg lite större skit.
2. Skulle jag börja nian.
3. Blev jag vald till skolans artigaste.

FÖR 3 ÅR SEN,
1. Såg jag Håkan Hellström live för första gången.
2. Hade jag tre färre syskonbarn än vad jag har idag.
3. Hoppade jag fram och tillbaka mellan natur- och samhällslinjen.

FÖR 2 ÅR SEN,
1. Var jag periodsvis antingen über-happy eller über-depp, vilket jag uttryckte genom kryptiska dagboksinlägg på helgon.
2. Umgicks jag väldigt mycket med människor som jag idag nästan aldrig träffar.
3. Var jag en oerhört stolt naturnörd.

FÖR 1 ÅR SEN,
1. Hade jag nyss tagit studenten och visste inte vad jag ville göra med mitt liv.
2. Gick jag på kurs hos arbetsförmedlingen.
3. Övergick jag till att bli mer pop. (Kofta, stuprör, snedlugg, pin, converse, etc etc.)

FÖR 6 MÅNADER SEN,
1. Hade jag bott ca en månad i Umeå.
2. Hade jag stundtals stor stor hemlängtan.
3. Började jag lära känna riktigt underbara människor.

FÖR 3 MÅNADER SEN,
1. Längtade jag sjukt mycket efter sommaren och festivalerna.
2. Var det klassfest typ varannan helg.
3. Hade jag soleksemet from hell.

IGÅR, (Onsdag)
1. Bakade jag snoddaskaka åt mitt eget kalas.
2. Umgicks jag med Anna och Martina, och sa adjö till den förstnämnda.
3. Insåg jag att sommaren är slut, finito, no more.

IDAG, (Torsdag)
1. Fick jag en puss av en 9 månader gammal flicka.
2. Biter jag mig så mycket i kinderna att jag får huvudvärk.
3. Insåg jag hur mycket jag älskar programmet "Project Runway".

IMORGON, (Fredag)
1. Ska jag baka krämbullar åt mitt eget kalas.
2. Röra på fläsket.
3. Lyssna på Broder Daniel, Placebo och Kent och vara allmänt sommaren är slut-emo.

Snott av kvinnan med diskhandskarna.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag saknar dig.. och nu saknar jag ju massa saker från förr med.. Typ handla godis på statoil varje dag och gå lika fort som en snigel på vägen hem och stanna i backen lite lagomt för längen, och sjunga "anna går.. och vi åker räcerbil" :')

Anonym sa...

"Kvinnan med diskhanskarna", jag känner mig så hedrad. De ligger i mitt skafferi nu och bör definitivt användas mer. Kanske typ den 4 November?