lördag 27 oktober 2007

En låt, ett minne. Del 2.

Femte klass, jag är 11 år och dödligt kär. Varje kväll tittar jag på Honom i skolkatalogen, memorerar hans telefonnr (tills den dagen då vi blir ihop) och tänker på hans glittrande ögon.
Och så, en fredagskväll på klassdiscot, händer Det - han bjuder upp mig till en tryckare. Till den bästa tryckarlåten dessutom. Lyckan är total.



Två veckor senare, lunchrast och jag ser hur han står och håller om en annan tjej från parallelklassen. Han håller om henne, på det där sättet som jag ville att han skulle hålla om mig. Där och då faller mitt hjärta isär för första gången.

2 kommentarer:

Anonym sa...

anna, jag har typ EXAKT samma tryckarminne!!

Anonym sa...

Nääääääääääääää...!!
FY vilken bajskorv!
Bajs i hans brevlåda, de luxe!
VI kan dansa tryckare nån gång, bara du och jag :)
Kramis!