onsdag 18 juni 2008

Jag går inte isär när jag går med dig.

Idag fyller Du år.
Du som stått vid min sida i 7 månader.
Du som är den finaste människan jag mött.

Ett leende som värmer mer än solen på sommarens varmaste dag.
Tusentals lockar av guld att förlora fingrarna i.
En famn där oändlig trygghet är det enda som existerar.
Allt det där är Du.
Allt det där är luften jag andas.

Vi möttes i december,
när julrushen härjade som värst.
Men Då, när våra blickar möttes för första gången.
Då stannade tiden,
då stannade allt,
medan hjärtat slog dubbla slag.
Där var ju Du.

Våra blickar har mötts många gånger nu.
Men fortfarande,
fortfarande ser Du igenom mig som ingen annan.
Aldrig någonsin ska jag lämna den där blicken.
Aldrig någonsin ska jag lämna Dig.

Jag älskar dig, min Lotta.
Grattis på födelsedagen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni är så fina <33 SÅÅ fina, åh vad ni e fina! Och grattis i efterskott till Lotta oxå! :D