lördag 11 oktober 2008

Light my fire.

Jag önskar att jag var brandman.
Nästan alla brandmän säger alltid saker såsom "jag har alltid velat bli brandman" eller "att bli brandman var det enda alternativet för mig".
Vad enkelt det måste vara. Att bara veta så där. Veta exakt vad man ska göra med sitt liv, inga funderingar om vad som känns rätt eller fel. Inga tvivel på framtiden.
Jag har ingen sådan eld inom mig, inget brinnande intresse.
Jag avundas dem.


Titta på dem, det syns ju. Är man brandman så är man nöjd med livet. (Den andre mannen från vänster är bara undantaget som bekräftar regeln. (...) )

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anna!
Tack för det fina sms:et. Jag har inga pengar på mobilen, men du har så rätt och jag saknar dig så mycket!


Igår kom jag att tänka på när vi var i Nås och piskade ihjäl myggor, jag blev helt glad.
Ring mig någon dag, pretty please!

Kräm

Anonym sa...

Ja, de har det för bra de där brandmännen.