fredag 7 november 2008

When I grow up.

Smått desperat efter någon sorts vägledning om vad jag ska göra med mitt liv så skickade jag i somras ett sms till 118100 (de som säger att de har svaret på "allt") med frågan "vad ska jag göra när jag blir stor?". Här är svaret jag fick:

Gillar du att umgås med barn eller andra människor så kan du prova med att jobba på dagis eller i vården. Tycker du om att studera och forska så kan du arbeta som docent på ett universitet eller lärare på en fin skola. Polis eller militär kanske vore nåt, eller jobba utomlands några år. Det är ingen brådska med att ta reda på när man ska bli stor, vissa blir aldrig stora utan lever som barn livet genom, inuti.

Den sista meningen där gjorde min dag.
Fina, fina 118100 - ni var djupare än jag anade.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kanske ska bli 118100-sms-besvarare när du blir stor? Vilket kul jobb!