lördag 28 februari 2009

Slumdog Millionaire

Jag såg filmen Slumdog Millionaire igår och herregud, vilken film. Värd varenda Oscar den fick. Från första till sista stund är det ren och skär filmmagi, och förtrollningen håller i sig långt efter filmens slut. Jag såg den tillsammans med två vänner - den ena skrekpratade högt med karaktärerna varje gång spänningen blev för stor, den andra sökte stöd genom att hålla hand med oss andra. Själv gapade jag mig igenom hela filmen. Jag tror jag aldrig har upplevt en film där jag ville se exakt varje scen, en film utan någonsomhelst dötid. Färgerna, myllret, musiken, scenerna - allt är i perfekt symbios. Ni som inte sett filmen ännu, jag är avundsjuk på er. Ni har en stor, stor upplevelse framför er.

1 kommentar:

Lotta sa...

Åh herregud! Den var så bra. Och jag undrar hur det kan vara så länge sedan vi såg den? Det känns som nyss...