lördag 28 juli 2012

Livet de tre senaste veckorna

Kliver upp tidigt. 04:15 för att vara exakt. Cyklar till jobbet. Hälsar på hararna som jag ser stryka runt hyreshusen (varje morgon!). Vi, skatorna, taxibilarna och enstaka hemvinglande festprissar är de enda som är vakna. Städar kontor, laboratorier och allmänna utrymmen i ca 3-6 timmar. Cyklar hem igen. Tillåter mig själv att gotta mig i känslan av att ha jobbat klart när alla andra fortfarande bara är i början av sin arbetsdag. Kommer hem, tröttheten börjar komma ikapp. Däckar i soffan. Svär över tv:ns dåliga utbud på förmiddagarna. (Doctors är djävulens påfund!). Äter lunch. Om det är fint väder går jag upp till Delsjön, solar/badar. Somnar i solen och får världens ojämnaste bränna. (Läget just nu: höger sida brun, vänster sida vit.) Går hem igen. Äter middag. Blir ännu tröttare, däckar i soffan igen. Virkar på mitt nya projekt mormorsrutapläd. Tänker att jag ska lägga mig tidigt men hamnar ändå inte i säng förrän vid tio-halv elva. Pratar med Lotta på fb, saknar och längtar. Somnar samtidigt som jag håller på med iPod och tappar den i huvudet på mig själv. Sover 5-6 timmar innan allt börjar om igen. Några kvällar i veckan byts däckandet i soffan ut mot fika eller bio med goda vänner.

Sammanfattning: förutom saknaden efter min käresta så är livet rätt så jäkla fint just nu.

Inga kommentarer: