måndag 30 april 2007

"Men Anna, vad gör du?!!"

Ännu en bra helg! Fredagskvällen bjöd på konsert med bl.a. The Perishers och x antal indiemänniskor i publiken (Vapnets sångare t.ex...) Och på lördagen var det åter igen dags för logopedfest, denna gången tillsammans med äldrekursarna som snällt nog bjudit in oss yngre. Innan vi for hade jag ganska låga förväntningar, det var ju som bäddat för awkward situations när vi yngre logopeder skulle tränga oss in bland dom äldre. Men så blev det inte, utan det blev istället en hel del alkohol, skellefteå aik-hejaramsor, dansande till dålig musik, sympatifrysande med rökande människa och E-pubande. De e' naajs.

Helgen kunde dock ha börjat en aning bättre. Heh.
Eftersom jag fortfarande är bara barnet så ber jag min kära vän Karin att köpa ut lite drickbart till mig. Jag följer med henne in och allt är frid och fröjd tills jag bestämmer mig för att packa ner flaskorna i en påse. En väldigt dum idé skulle det visa sig. Jag missar nämligen den lilla, oväsentliga detaljen att när man släpper en flaska så ska den helst hamna i en påse, inte med en stor smäll på golvet. Heh. KRASCH och golvet blir fullt av glassplitter och cider. Karin blir av förklarliga skäl ganska chockad varpå hon utbrister: "Men Anna!! Vad gör du?!!!!" Och allt detta sker så klart under den värsta rusningtrafiken, lagom pinsamt sådär. Men jag vill, som en liten alkoholist-wannabe, skicka en stor kram till Systembolaget. För förutom att stå där och skämmas inför alla köerna så behövde vi inte torka upp eller göra någonting, och dessutom fick vi en ny cider. Så dagens kram till Systembolaget!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahah
men anna vad GÖR du?