tisdag 1 maj 2007

Säkert! - Allt Som Är Ditt

Om ni bara ska se och höra en låt idag så låt det bli den här.
Enbart texten är väldigt gripande i sig, men tillsammans med den här videon blir den som..ett slag i magen. Jag känner verkligen igen mig. Känner igen känslan av hur det skumma ljuset får alla skuggor att verka extra hotande, hur man snabbar på stegen och försöker intala sig själv att man snart är hemma, osv osv. Allt detta, just det faktum att jag känner igen mig, gör mig så förbannad. För egentligen, vad är det för ett sjukt samhälle vi lever i om man som tjej alltid måste vara rädd när man går ensam utomhus nattetid? Ett samhälle där vi tjejer av rädsla hellre går en lång omväg än den snabba vägen genom parken? Där vi tjejer går beredd med nycklarna i ena handen och mobilen i den andra, utifall något skulle hända? Helt sjukt, det är vad det är.
Säkert! - Allt som är ditt

Add to My Profile | More Videos

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är inte klokt så bra den låten är! Gripande