tisdag 22 januari 2008

180 minutes of Svinto.

Min storebror L flyttade i helgen. Han är färdig med sin utbildning och flyttade därför söderut, mot samboliv och ett riktigt jobb. Många vuxenpoäng där. Kvar blev jag med alla hans kvarlämnade saker, mestadels mat. Och jag är ju inte den som bangar gratis mat, speciellt inte nu med en hundring kvar på kontot. En dörrmatta fick jag också, något som jag planerat köpa sedan ett år tillbaka men eh ja, jag är seg. (Förstår ni hur jobbigt livet är utan en dörrmatta?) Storebröder som flyttar har alltid sina fördelar, som synes.

Men det finns nackdelar också, stora sådana. T.ex kan man få den stora äran att rengöra storebroderns ugn i tre (TRE!) timmar. Svinto-tussarna var mina bästa vänner, den sista timmen trodde jag nästan de pratade med mig. Vaknade upp med träningsvärk i armarna. Om det säger något om min muskulära kondition eller om fläckarnas jävelskap, det låter jag vara osagt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! :D Jag tror mest på fläckarnas jävelskap.

Anonym sa...

aaaw *stackars* Fast du skriver om det på ett roligt sätt (A) *sitter å skrattar högt och pinsamt* x'D haha.. :P

och NO! HUR har du klarat dig utan dörrmatta? :o tur att bror din skänkte dig en ^__^ haha (A)

WHOHO!!

Anna sa...

Lotta: Tack för ditt stöd. ;)

Jossan: Att få en dörrmatta har förändrat mitt liv dramatiskt.