fredag 29 maj 2009

Härligt att man har så fina grannar. VERKLIGEN.

Imorse vaknade jag med huvudvärk och en hörselpropp i mitt öra och den andra förlorad i min säng. Varför? Jo, därför att någon av mina grannar bestämde sig för att dra med efterfesten hem till sig. Tack så jävla mycket för det.

Klockan 03.30 vaknar jag av att ett gäng manliga röster pratar, nej jag menar, SKRIKER utanför min dörr och ute på innergården. Alla låter alldeles lagomt berusade och sansade. Not. Karatefylla for the win för hela bunten.

Jag kan inte höra exakt vad de säger men efter att ha legat och lyssnat på dem i mer än halvtimme så står det klart för mig att det här är ett gäng med väldigt tydliga fylleroller.

Två av killarna är konstant i en högljudd debatt med varandra. De är inte arga, det är mer en sådan där diskussion som uppstår när promillehalten seglar uppe bland molnen någonstans för de inblandade parterna. Ingen av dem låter den andre prata till punkt, när den ena säger något så kontrar den andre med att HÖJA VOLYMEN på sitt argument. Smart där.

Bredvid dem står en kille som verkar se det som sin uppgift att driva på diskussionen. De enda ljud jag hör honom göra är "WOOOOH!!!" och "AAAAAH!!!" efter varje mening debattörerna yttrar.

Där finns också killen som är i sin egna lilla onyktra värld. Då och då vrålar han av skratt så att det ekar mellan husen, "HAHAHA!!!". Åt vad är oklart.

Ibland lyckas jag tyda ut någon mening bland allt skrikande som säger "KOM, NU DRAAAR VI!!" och jag tänker "ÄNTLIGEN". Det blir tyst och jag börjar hoppas att de gått vidare till efterfestens efterfest. Men icke. Fem minuter senare så står de där och skriker igen. Och gör dramatiska ljud. Och skrattar frenetiskt.

Till sist, efter sisådär en timme ungefär, kommer jag i mitt halvvakna tillstånd på att jag ju har ett par hörselproppar som jag kan använda, thank god for that. Lyckas somna i tystnaden de ger mig och drömmer underliga drömmar om bostadsbolag och störningsanmälningar.

När man idag tittar på namnskyltarna utanför allas lägenheter kan man se vad gänget roade sig med imorse. Skyltarna sitter nämligen upp och ned och huller om buller. Smart där.

Visst är det fint med härliga grannar, hörreni?!

Inga kommentarer: