måndag 25 maj 2009

House eller hus?

Annika, i låten "Arjeplog" när du sjunger följande rader:

The obstacles we build for ourselves, my love -

creating decisions to make, my love!

When really, it could be this easy:

you and me, and house, and food


Menar du då tv-programmet House eller bara ett vanligt hus?
L säger att det ska vara "house" som i hus, eftersom "house" står skrivet med en liten bokstav på din hemsida. Jag tror dock att du menar tv-programmet, eftersom det inte är något "a" framför "house" och du brukar ju vara lite klurig med dina populärkulturella referenser här och där.
Men vem har rätt egentligen? För husfridens skull vore det skönt att få ett svar.



House eller hus?

6 kommentarer:

Anna sa...

I love your blog.

Anna sa...

Anna: Naw, thanks darling!

Kajsa sa...

Det är exakt det som jag och Lotta har disskuterat. Det var inte ens hon som tog upp det, det var jag! Jag håller med dig Anna, det är självklart att hon menar att de ska titta på House tillsammans och äta mat:)

Tekla sa...

Har aldrig tänkt på det förut, men självklart borde det vara tv-programmet House, skulle vara så typiskt Annika.

linn sa...

maj gad. trodde ingen annan funderat på detta mer än jag. det kanske var lite naivt. men vad skönt med likasinnade människor! :)

Anna sa...

Kajsa: Men eller hur, det är ju mer logiskt att tittar på tv tillsammans! Skönt att du är på min sida. :)

Tekla: Ja, så typiskt Annika att slänga in en referens till ett tv-program.

Linn: Oh, någon mer som har funderat på det! Trodde det bara var jag som obsessade över sånt. Men vad tror du då, hus eller House? :)