måndag 26 mars 2007

Eget kylskåp.

Blir nog en flytt för mig till sommaren.
Det här med korridor, njaa. Inte riktigt min stil. Att vara social och se någorlunda anständig ut jämt är tröttsamt i längden. Att äta frukost i pyjamas och nyvaken-frilla finns liksom inte. Fast det klart, det är ju skönt att man aldrig behöver vara ensam om man inte vill det. Och människorna i min korridor är faktiskt jättesnälla och duktiga på att hålla i ordning köket, man har ju hört skräckhistorierna liksom.. (En bekants korridorgranne köpte en extra skiva till köksbordet för att få plats med all sin disk, som han aldrig diskade). Men nej, trots allt detta är min längtan efter ett eget kylskåp alldeles för stor. Tänk att få ha ett helt kylskåp för sig själv! Och en frys! Och en spis! Scheisse alltså. Det om något kommer bli ett major halleluhja-moment I tell ya.

Har redan hittat en lägenhet, en liten etta på Tvistevägen, så rent geografiskt kommer det inte bli en sådan stor skillnad. Hade velat ha en visning idag men när jag ringde tjejen som bor där nu så visade det sig att hon är bortrest i tre veckor. Doh. Lekte korsförhör med henne istället och enligt henne rökte hon inte, hade inga husdjur, osv, så det är nog lungan. :) Tvistevägen 7B - here I come!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Åh.. oooooligt!!! Jag vill oxå ha ett eget kylskåp!! xD Mahaha.. Jag börjar med de, vaddå bo själv? x'D

Anonym sa...

Störigt btw, vrf skriver den alltid med liten bokstav i början på kommentarerna? >.< Jag skriver ju med stoor!! >_<

Anonym sa...

Wei, Anna! Härlisch. INFLYTTNINGSFERRA?? :D

Anonym sa...

förstår dig. bodde tre år på korridor sen ett år som inneboende och efter det ett år på internat. när jag fick min första lägenhet var lyckan total:)