söndag 23 september 2007

Doing time for silly crimes.

Klockan är halv två, lördagen har övergått till söndag och jag sitter här och fryser. Det isar långt inne i märgen, känner mig ungefär som Skalle-Per när han kryper närmare och närmare Mattis. Förutom att jag inte har flint, eller någon skäggig man vid namn Mattis liggande i min säng. Vilket ju är tur. På min högra arm har jag en dödskalle ritad med grön spritpenna. Det är sådant som händer när garderobsvakterna på kårhuset är ritvilliga och man själv är onykter. Jag slapp iaf få ett "spindelnät" ritad över hela kroppen, alltid något. Kvällen har varit väldigt trevlig, helt klart över förväntan. Det är sådant som händer när man sätter en stor bunt logopeder i ett rum tillsammans med x flaskor vin och ger dem ett sånghäfte. Lägg därtill en billig bar och du får en livad stämning, och med livad menar jag högljudd, och med högljudd menar jag på ett ingen-röst-kvar/halvt-döv sätt. Alltid något.

Nu är det nog dags för sängen. Speciellt med tanke på att det tog mig mer än 20 minuter att skriva det här lilla stycket. Tragiskt och på inget sätt magiskt. Dessutom är jag är onykter, och gudarna vet vad jag kan avslöja då. Så roligt ska vi inte ha det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

så roligt vill vi alltid ha det.

Anonym sa...

Håller med karin ;) Haha.. Dessutom kommenterade du massor i bdb ^^ Det gillade vi oxå :P Saknar dig <3

Anonym sa...

Hahahaa :D
Shit vad kul vi hade det!!
Nu är man fett trött. Och jag har precis insett att jag kommer att hålla på med spexet 4 dagar i veckan. Tänkte höra med Gud om han kunde fixa till en extra veckodag, Möndagen, så att jag får tid till något annat. Typ Labbar?!
Vi hörs, min sköna böna, kram på dig!